مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مقدمه ای از شناخت کاکتوس ها

مقدمه ای از شناخت کاکتوس ها

كاكتوس از واژه یونانی آن Kaktos به معنای گیاه خاردار یا سوزش دار گرفته شده است. كاكتوسها از گروه گیاهان گوشتی و از رده دو لپه ایهای جدا گلبرگ كه سر دسته تیره ویژه ای بنام CACTACEAE می باشند و با تیره های دیگر دو لپه ایها، تفاوتهای كلر دارند.

زیرا ساقه این گیاهان بسیار ضخیم و از حالت استوانه خارج و برگها نیز شكل اصلی خود را از دست داده اند و بصورت خارها و تیغهای كوچك در نقاط گوناگون درآمده اند.

كاكتوسها در زبان فارسی از دیدگاه شكل ساقه ها به نامهایی چون: گل مار، زبان مادر شوهر و … نیز معروف هستند. زادگاه و رویشگاه آنها قاره آمریكاست و پس از رده اركیده ها، بزرگترین تیره گیاهان را پدید آورده اند.

گستردگی كاكتوسها

كاكتوسها تیره بزرگی از گیاهان را تشكیل می دهند كه از آمریكا منشاء گرفته اند و بعدا در سایر نقاط پرانده گردیده اند. برخی بومی گستره گرم و سوزان آمریكای مركزی و جنوبی و در پاره ای پهنه های جهان كه آب و هوایی همانند آمریكا دارند، نیز دیده می شوند.

در دشتهای بزرگ و جنگلهای آفریقای جنوبی، استرالیا، مكزیك، پاراگوئه كه در بیشتر سال دارای آب و هوای خشك هستند نیز كاكتوسها را در گستره های بزرگی می توان دید.

4كاكتوسها در اندازه و شكلهای گوناگون دیده می شوند. برخی بسیار كوتاه و در ماسه های بیابانی پنهان بوده و از برخی گونه های آن نیز درختان غول پیكری پدید می آید كه بلندی آنها گاه به 15-20 متر هم می رسد.

همگی این گیاهان نیز دارای شیره هستند و از همین رو است كه مقدار فراوانی رطوبت را در خود نگاه می دارند و گاه همین ویژگی، تشنگانی را كه در بیابانهای و دشتهای بزرگ و خشك و سوزان، به دام افتاده اند از مرگ رهانیده است.

تفاوت بزرگ و پایه ای كاكتوسها از سایر گیاهان به سبب توانایی و استواری شگفت انگیز آنها در برابر دگرگونیها و شرایط سخت و نامساعد طبیعی است چرا كه این گیاهان در نامناسب ترین و دشوارترین شرایط رشد نموده و برای بقاء نسل و زندگی، پایداری نشان داده و شكلهای گوناگون به خود می گیرند.


انتخاب گل مناسب برای نگهداری در آپارتمان بسیار مهم است در این مقاله به مقدمه ای از شناخت کاکتوس ها پرداختیم که می تواند به عنوان گلدان های تبلیغاتی جهت استفاده به عنوان گیفت تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی باشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده