مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا نام الگوریتم جدید گوگل است که می خواهد با سایت هایی که دارای کیفیت محتوای مناسبی هستند دوست شده، با سایت های کم کیفیت قهر کرده و پوست سایت های کپی کننده را بکند، اما آیا می دانید الگوریتم پاندا چطور کیفیت سایت ها را ارزیابی می کند؟


الگوریتم پاندا گوگل

مقاله آموزش سئو الگوریتم پاندا برای کسانی نوشته شده است که مایلند جهت ارتقاء و با حفظ جایگاه خود در گوگل سایت خود را بر اساس الگوریتم جدید بهینه کرده و دست دوستی به الگوریتم پاندا گوگل دهند، جهت ایجاد یک ارتباط صمیمی با الگوریتم پاندا می بایست دقت بیشتری در موارد زیر داشته باشید:


  • میزان ماندگاری در سایت Time on Site
  • میزان گردش در سایت Page Views
  • میزان فرار از سایت Bounce Rate
  • شبکه های اجتماعی Social Networks 5
  • برندسازی اینترنتی Internet Branding

موارد 1 تا 3 بسیار با یکدیگر در ارتباط هستند، اگر میزان فرار از سایت کاهش پیدا کند، زمینه برای افزایش میزاش گردش در سایت بیشتر شده و نهایتا میزان ماندگاری در سایت نیز افزایش پیدا می کند، با وجود ارتباط زیاد بین موارد مذکور به جهت اهمیتی که دارند از یکدیگر تفکیک شده و به صورت جداگانه در مقاله آموزش seo الگوریتم پاندا مورد بررسی قرار گرفته اند، ناگفته نماند که شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم برندسازی اینترنتی بوده و برندسازی اینترنتی نیز تاثیر مثبتی روی موارد 1 تا 3 دارد، اگر سئو را به میزان کافی نمی شناسید حتما کتاب آموزش سئو را مطالعه نمایید.


میزان ماندگاری در سایت:

الگوریتم پاندا به شما یک شکلات بزرگ می دهد اگر مخاطب را زمان بیشتری در سایت نگه دارید؟ به طور متوسط از زمانی که یک بازدید کننده به وبسایت شما وارد شده تا زمانی که از آن خارج می شود چند دقیقه طول می کشد؟ سایت خود را با دقت مشاهده کرده و خودتان را جای مخاطبتان بگذارید، به این فکر کنید که چه راه حل هایی برای افزایش ماندگاری مخاطب وجود دارد؟ شما سایت خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید، مخاطب خود را نیز شناخته اید و خوب می دانید به دنبال چه چیزی به سایت شما آمده بنابراین بهتر می دانید چطور می توان او را راضی کرده و منجر به افزایش ماندگاری اش شوید . شاید راه حل های زیر برای شما مفید باشد:


1- پاسخگویی به نیاز بازدیدکننده:

بازدید کننده در جستجوی اطلاعات به گوگل پناه آورده و نهایتا به یکی از صفحات سایت شما رسیده است، آیا محتوای سایت شما پاسخگوی نیاز بازدید کننده بوده و او را به آنچه می خواهد می رساند؟ آیا همه اطلاعاتی که او نیاز دارد را بدون زیاده گویی ها و به صورت خلاصه و مفید در اختیارش قرار داده ایده؟ وقتی بازدید کننده به انتهای متن رسید لبخند رضایت زده مطالعه مطالب شما را به دیگران نیز توصیه می کند؟


2- عدم عجله در انتشار متن جدید:

برتری سایت شما نسبت به سایر سایت های مشابه چیست؟ کیفیت با کمیت؟ هرچند به روزآوری منظم سایت در مخاطب پسندی و موفقیت سایت بسیار موثر است اما هرگز برای بهتر کردن سایت به یک مطلب خوب اکتفا نکرده و برای رساندن آن مطلب به سطح بسیار بسیار خوب بروزآوری سایت را چند روز دیگر به تاخیر بیاندازید و هیچ وقت کیفیت را قربانی کمیت نکنیدا


3- تقسیم بندی متن:

غذا هر چقدر هم که خوشمزه باشد باید آن را لقمه لقمه خورد، آیا می توانید غذایی را به صرف خوشمزه بودن به یک باره ببلعید؟ متن مفیدی نوشته اند ولی بسیاری بازدید کنندگان قبل از رسیدن به انتهای متن خسته شده و از آن دست می کشند، شما باید اقداماتی انجام دهید که بازدید کننده از مطالعه مطالب سایت شما احساس خستگی نکند، یکی از این اقدامات تقسیم بندی متن است، یک متن 50 خطی را به صورت 50 خط پشت سر هم ننوشته و آن را پاراگراف بندی نماید در صورت امکان برای هر پاراگراف با استفاده از تگ های h1 – h6 یک تیتر فرعی انتخاب کنید.


4- استفاده از تصاویر:

نگاه کردن به متن های آمیخته به تصاویر برای بازدید کننده خوشایندتر از نگاه کردن به یک متن طولانی خالی از تصویر است. تصاویر نمک مطلب هستند، خوشمزه ترین غذاها بی نمک باشند، بی مزه خواهند بود.


5- استفاده از ویدئو و صوت:

دنیای اینترنت در آینده ای نه چندان دور دنیای ویدئوهای آنلاین خواهد بود، چقدر برای آنچه در آینده روی خواهد داد برنامه ریزی کرده اید؟ استفاده از ویدئو و صوت به مرور سهم خود را در اینترنت افزایش داده و از جمله اقداماتی است که موجب خوشایندی بیشتر سایت میشود.


6- نظرسنجی و توجه به بازخوردها:

تصورات ما همیشه درست نیستند، گاهی ما فکر میکنیم علت نارضایتی بازدید کنندگان را می دانیم اما اگر به نظراتشان رجوع کنیم متوجه می شویم مشکل چیز دیگری بوده است، اگر می خواهید تصور انسان در مورد مشکلات محتوای سایت واقعی تر شود با مخاطب تعامل بیشتری داشته باشید، نظرات آنها در متن های مختلف را مطالعه نموده و گاهی در این مورد نظر سنجی کنید.

حتما دیده اید سایت هایی که روی چند موضوع مختلف کار کرده و در مورد اینکه مخاطبین تمرکز روی کدام موضوع را ترجیح می دهند نظرسنجی می کنند. متی با عنوان “نحوه تنظیم مودم ADSL جهت برقراری ارتباط با اینترنت” نوشته اید، در قسمت نظرات یکی پرسیده چطور وارد تنظیمات مودم شوم؟ یکی پرسیده VPI و VCI را از کجا باید پیدا کنم؟

یکی نظر داده من که چیزی نفهمیدم، یکی هم گفته چقدر سخته این کار هیچکس هم از شما بابت کاربردی بودن این نوشته تشکر نکرده است، سوال کردن در بخش نظرات طبیعی است، اما اگر فکر میکنید این سوالات نشان از عدم توضیح کافی نکات ضروری است متن خود را ویرایش کرده و موارد لازم را به آن اضافه نماییده مهمتر آنکه بعد از آماده کردن یک متن جدید یکبار متن را از نگاه کسی بخوانید که مثل شما در این مساله تخصص ندارد، از خودتان بپرسید آیا این نوشته برای همه قابل فهم هست یا خیر؟


منبع: اف تی سنتر


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده