مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» افزونه Akismet

افزونه Akismet وردپرس یک افزونه جهت جلوگیری از ارسال دیدگاه های اسپم در وردپرس است. تشخیص دیدگاه های شامل لینک تبلیغاتی کار اصلی این افزونه می باشد. افزونه Akismet توسط تیم توسعه دهنده خود وردپرس نوشته شده است. برای اولین بار این افزونه در سال 2005 عرضه شد. اکیسمت ادعا می کند حدود 83% دیدگاه های ارسالی به سایت های پربازدید اسپم هستند.

در این آموزش وردپرس به این سوال که Akismet چیست و چرا باید از آن در سایت وردپرسی خود استفاده کنید، پاسخ می دهیم. سپس نگاهی به ویژگی های افزونه Akismet ، میزان تأثیرگذاری و نحوه فعال سازی آن می پردازیم.

افزونه Akismet

افزونه Akismet یکی از بهترین افزونه‌های مقابله با اسپم (جفنگ) است، اسپم‌ها توسط ربات‌ها ارسال‌شده و در قسمت دیدگاه‌ها به نمایش درمی‌آیند که این امر باعث می‌شود که ورودی دیدگاه‌های شما بسیار زیاد و تشخیص دیدگاه واقعی و غیرواقعی برای شما دشوار باشد، به همین دلیل شما نیازمند افزونه‌ای قدرتمند بانام اکیسمت هستید تا بتوانید جلوی پیام‌های مزاحم (جفنگ) را بگیرید.

یکی از شایع‌ترین مشکلات وب‌مسترها هجوم دیدگاه‌هایی است که به‌صورت اسپم (جفنگ) به سایت آن‌ها سرازیر می‌شود. آیا شما هم با این مشکلات مواجه شده‌اید. این افزونه به شما کمک می‌کند تا دیدگاه‌های فیلتر شده‌ای به دست شما برسد و دیدگاه‌های جفنگ را به شما معرفی می‌کند تا سایتی با دیدگاه‌های واقعی داشته باشید.

نحوه ی کار افزونه Akismet:

نحوه کار این افزونه به صورتی است که هرگاه یکی از مدیران سایت های وردپرس یک دیدگاه رو به عنوان اسپم شناسایی می کند، Akismet متوجه این موضوع شده و این دیدگاه رو در بقیه وب سایت ها به صورت اسپم ثبت میکند.

سایت های بزرگ و پر بازدید حدود ۸۵ درصد نظراتی که دریافت میکنند اسپم هست. یعنی از هر ۱۰۰ نظر فقط ۱۵ نظر سوالات و مشکلات و یا دیدگاه های کاربران اصلی سایت هست و بقیه تبلیغات اسپمر ها هستند. پس با نصب اکیسمت و رهایی از دیدگاه های اسپم مدیران سایت شما به راحتی میتوانند روی اهداف اصلی خود تمرکز کرده و فقط پاسخ ۱۵ درصد نظرات واقعی خود را بدهند.

امکانات ویژه افزونه Akismet عبارت است از:

  • قابلیت جلوگیری از اسپم (جفنگ) ارسالی از طرف ربات‌ها
  • قابلیت خودکار بودن افزونه
  • رابط کاربری بسیار آسان

این افزونه نیاز به کد فعالسازی دارد که سال های گذشته کاملا رایگان بود و کاربران براحتی API Key رو میگرفتن ولی الان در سایت این افزونه پلن های پولی رو مشاهده میکنید برای همین بسیاری از کاربران دیگه از این افزونه استفاده نمیکنند.

چرا از بین این همه پلاگین، آکیسمت؟

اسپم‌ها مشکل اساسی در فضای مجازی هستند، حال چرا از اکسیمت استفاده شود؟ در پاسخ باید گفت که این افزونه زیر مجموعه شرکت وردپرس است و امنیت و قدرت بسیار بالایی دارد، هم‌چنین این افزونه الگوریتم‌های قوی دارد که باعث می‌شود نظرات اصلی به جای اسپم حذف نشوند.

همچنین شما می‌توانید نظراتی که به عنوان جفنگ شناخته شده‌اند را ببینید. از آن جا که منبع این افزونه قدرتمند است آپدیت‌های جدید نیز برای آن عرضه می‌شود.

افزونه Akismet چگونه کار می کند؟

سایت های مختلف وردپرسی در سراسر دنیا افزونه اکیسمت را در وردپرس خود فعال کرده اند. هر بار که مدیر یکی از این سایت ها دیدگاهی را به عنوان اسپم (جفنگ) در سایت خود نشانه گذاری می کند این دیدگاه در دیتابیس اکیسمت ثبت می شود.

بنابراین سایر سایت های وردپرس که به اکیسمت متصل هستند نیز از شر اسپم مشابه خلاص می شوند. در بخش بعدی نحوه نصب و فعال سازی افزونه اکیسمت وردپرس ارائه می شود.

منبع: اف تی سنتر

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده