مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ۹نکته مهم در طراحی سایت برای جذب بازدید کننده

روش هایی برای جذب بازدیدکننده وب سایت
موفق ترين وب سايت ها خصوصيات مشترکي در طراحي وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب مي نمايند. در این مقاله آمورشی به روش هایی برای جذب بازدیدکننده وب سایت خواهیم پرداخت.

طراحی وب سایت دارای دامنه گسترده ای است که شامل جنبه های مختلف، از توسعه اولیه وب سایت تا تعمیر و نگهداری و به روز رسانی می باشد. یک استراتژی خوب طراحی وب سایت، باید یک وب سایت کاربر پسند که جذب ترافیک کافی، و دارای نرخ فرار از وب سایت کم باشد. بنابراین، هدف اصلی یک طراح وب سایت و توسعه دهنده وب باید ایجاد صفحات فرود باشد، که می تواند حداکثر تعداد بازدید کنندگان را برای شما ایجاد کند که این کار نیازمند صرف زمان کافی است.

در حال حاضر وب سایت هایی وجود دارند که با وجود طراحی بسیار ضعیف آنها، کسب درآمد دارند. در واقع این گروه از وب سایتها بیشتر استثنا بوده و از قوانین ذیل پیروی نمی کنند. با گذشت یک برهه زمانی خاص تجربه این امر نشان داده که موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب می نمایند.

راه های بسیاری برای جذب بازدید کنندگان، از طریق یک طراحی وب سایت خوب وجود دارد. در اینجا برخی از آنها را برای شما بیان می کنیم:

۱- محتوا:
برای وب سایت جذاب، محتوای صفحات باید جالب و مرتبط باشند. صفحات فرود شما باید شما را به صفحه هدف هدایت نماید. به طوری که بازدید کننده باید آنچه را که انتظار دارد ببیند. اگر بازدید کننده در دقایق اول مشاهده وب سایت شما درک نکند وب سایت دقیقا چه چیزی را ارائه می دهد قطعا وب سایت شما را ترک خواهد کرد و هرگز به وب سایت شما باز نخواهد گشت در نتیجه نرخ فرار از وب سایت بالا می رود.

۲- خوانایی آسان:
اطمینان حاصل کنید که محتوا در وب سایت به راحتی قابل خواندن است و از فونتهایی با اندازه معقول استفاده کنید، فونت شما نباید بیش از اندازه بزرگ یا بیش از اندازه کوچک باشد. همچنین، مطمئن شوید که رنگ فونت شما طوری باشد تا محتوا را از پس زمینه جدا کند. رنگ های مشابه برای پس زمینه و فونت استفاده نکنید. از عناوین و زیرعنوان تا جایی که ممکن است استفاده کنید، زیرا درک مطلب را برای بازدید کننده در یک نگاه آسان می کند.

۳- سرعت در بارگذاری:
آزار دهنده ترین نکته برای کاربر در هنگام بازدید از سایت، انتظار بیش ازحدش برای بار گذاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.

۴- استفاده از CSS3 و HTML5:
در گذشته، جاوا اسکریپت به طور گسترده ای برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار گرفت. اگر چه، انتخاب جاوا اسکریپت انتخاب محبوبی بود ولی محدودیت هایی داشت. استفاده از جاوا اسکریپت در وب سایت، منجر به تخریب و مانع بهینه سازی مناسب وب سایت میشود. برای جلوگیری از این مشکلات، استفاده از CSS3 و HTML5 به منظور ایجاد وب سایت مناسب می باشد.

۵- مسیریاب و یا گزینه های جستجو:
کاربر باید قادر باشد بدون کلیک کردن بر روی چندین پیوند به صفحه ای که می خواهد دست یابد. شما همچنین می توانید یک دکمه جستجو در وب سایت برای راحت پیدا کردن آنچه کاربران به دنبال آن هستند قرار دهید.

۶- دکمه های رسانه های اجتماعی:
اتصال شبکه های اجتماعی به وب سایت یکی از موثرترین راه ها برای جلب بازدید کننده است. دکمه های رسانه های اجتماعی بر روی وب سایت اجازه می دهد تا بازدید کنندگان صفحات مورد نظرشان را به اشتراک گذارند و یا وب سایت مدنظر را به پروفایل های اجتماعی خود اتصال دهند. این یکی از محبوب ترین روش های افزایش ترافیک به سمت وب سایت است.

۷- طراحی وب سایت پاسخگو :
به دلیل افزایش بازدید کاربران از سوی دستگاه های هوشمند شما باید وب سایت خود را به صورت واکنش گرا یا ریسپانسیو طراحی نمایید.

۸- به روز رسانی مطالب وب ، به طور منظم:
با استفاده از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارند. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

۹- محتوا چند رسانه ای :
یکی دیگر از راه های موثر برای جذب بازدید کنندگان استفاده از محتوای بصری است. مردم ترجیح می دهند تصاویر جالب و فیلم های تعاملی به جای خواندن متن طولانی تماشا کنند. هنگام طراحی وب سایت، محتوای بصری خلاق برای جذب بازدید کننده طراحی نمایید و همچنین، مطمئن شوید که فرمت محتوای تصویری به گونه ای باشد که برسرعت بارگذاری وب سایت تاثیر نگذارد.

اینها برخی از نکات اساسی برای جذب ترافیک از جنبه های طراحی سایت می باشد. شما می توانید مطالب های بیشتری را در بخش مقالات آموزش سئو سایت ما دنبال نمایید.

منبع: اف تی سنتر

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده